OCCITANIA !! Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
OCCITANIA !! Forum

-40%
Le deal à ne pas rater :
Tefal Ingenio Emotion – Batterie de cuisine 10 pièces (induction, ...
59.99 € 99.99 €
Voir le deal

Vous n'êtes pas connecté. Connectez-vous ou enregistrez-vous

Juec culturau 4

+10
Danís
sanmarti
LaurençD
IEU
Tiston
PicheBorgne
Gavach
fredoc
darboneta
Barbet
14 participants

Aller à la page : Précédent  1, 2, 3

Aller en bas  Message [Page 3 sur 3]

1Juec culturau 4 - Page 3 Empty Juec culturau 4 Lun 24 Mar 2008 - 20:08

Barbet

Barbet
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Rappel du premier message :

Un pauc de natura... Onte siam?

Juec culturau 4 - Page 3 Marrit12


61Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Mar 1 Avr 2008 - 16:17

LaurençD

LaurençD
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Macarel, qu'era malaisit aqueste còp ! La Montanha del Golet, l'ai pas trobada.
Per tornar a un autre subjecte, que vergonha que lo libre de Stevenson "Viatge amb un ase" foguesse pas estat revirat dins la nòstra lenga. L'auria meritat aquel escrivan.
Resisti pas a l'enveja de vos balhar un passatge del libre (dins la missanta lenga francesa) :
"De Bleymard, l'après-midi, bien qu'il fût tard déjà, je partis à l'assaut d'un coin de la Lozère. Un chemin de charroi pierreux, mal délimité, guida ma marche. Je rencontrai au moins une demi-douzaine de chariots attelés de boeufs qui descendaient des bois, chargés chacun d'un pin entier pour le chauffage d'hiver.
A la cime des arbres, qui ne s'élevaient pas bien haut sur ce versant glacé, je pris à droite une piste sous les pins jusqu'à un vallon de sol herbeux où un ruisselet qui se déversait comme une gouttière entre quelques pierres me fit office de fontaine. "Dans une retraite ombragée et plus retirée... que ne hantaient plus ni nymphes, ni faunes." Bien que jeunes encore, les arbres s'étaient développés fort touffus autour de la clairière. Il n'y avait point d'échappée, sauf vers le nord-est sur la crête de lointaines collines ou droit là-haut, vers le ciel. Le campement se trouvait au rados et secret comme une chambre.
Sur le temps que j'avais fait mes préparatifs et donné à manger à Modestine, le jour déjà commençait de décliner. Je me bouclai jusqu'aux genoux dans mon sac et fis un copieux repas. Aussitôt le coucher du soleil, j'enfonçai ma casquette jusqu'à mes yeux et tombai endormi. La nuit est un temps de mortelle monotonie sous un toit; en plein air, par contre, elle s'écoule, légère parmi les astres et la rosée et les parfums. Les heures y sont marquées par les changements sur le visage de la nature. Ce qui ressemble à une mort momentanée aux gens qu'étouffent murs et rideaux n'est qu'un sommeil sans pesanteur et vivant pour qui dort en plein champ."



Dernière édition par LaurençD le Lun 14 Juil 2008 - 20:03, édité 1 fois

62Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Mar 1 Avr 2008 - 19:13

Tiston

Tiston
Occitan Warrior
Occitan Warrior

LaurençD a écrit:
que vergonha que lo libre de Stevenson "Viatge amb un ase" foguesse pas estat revirat dins la nòstra lenga. L'auria meritat aquel escrivan.

sei plan fier de te dire que ma tanti de Losera (la sor de mon pair) e presidenta de l'associacion Sur le chemin de Stevenson...
http://www.chemin-stevenson.org/
"Voyages avec un âne dans les Cévennes", un libre qu'ai sovent legit, e vergonha sus me, l'ai jamai fach, 'queu chamin... mas un jorn io farai! se i'en a que cerchan que far l'estiu que ven, anatz-li! (fau comptar mai o mens doas setmanas crese)

Herve Pauchon (de France Inter, "bande a Bonnaud, Daniel mermet...) avia fach la rota i'a quauqu'un temps, ambe un asne e un micro (e lu libre de Stevenson), eu 'nava a la rencontra dau monde, actors locaus, abitants lambdas...
Un internaute geniau a mes en linha quela seria, mesme que podretz auvir ma tanti, Anne, dins l'estapa Cassagnas-Hameau Martinet. (sa votz es un pauc desformada per lu podcast mas bon...)
LaurençD te conselhe d'escotar quela seria de reportages, se t'interessas au voiatge de Stevenson quo vai te plar!
http://www.cevennes-gites-vacances.com/podcast/
Poce Levat

63Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Mar 1 Avr 2008 - 19:56

LaurençD

LaurençD
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Plan mercé pels ligams, Tiston ! Aquò me balha lo gost de lo tornar legir (en francès, tant pièg !)
ço que m'agradet mai dins aqueste libre, es la davalada cap a Alès, quora s'endevina lo miègjorn, passat lo mont Losera. Amb la veitura, d'assurat que se veson pas la meteissas causas, e mai sus la rota de Langonha à Alès, o se prenes cap als Vans, es pas de creire coma lèu cambia lo païsatge. Ieu, ensagi sempre de veire la primiera vinha.

64Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Mer 2 Avr 2008 - 5:15

Gavach

Gavach
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Diga-me Laurenç, coneisses ben lo canton de Langonha (per curiositat que ma familha ne sortís)?

E puèi

ço que m'agradet mai dins aqueste libre, es la davalada cap a Alès, quora s'endevina lo miègjorn, passat lo mont Losera. Amb la veitura, d'assurat que se veson pas la meteissas causas, e mai sus la rota de Langonha à Alès, o se prenes cap als Vans, es pas de creire coma lèu cambia lo païsatge. Ieu, ensagi sempre de veire la primiera vinha.

Fau la mema causa mas en sens contrari sus la rota que travèrsa la montanha negra, la entre Felina e la val de Masamet: en una minuta se passa de la Palestina a la Norvèja!

http://conselhamistos.blogspot.com/

65Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Mer 2 Avr 2008 - 10:58

LaurençD

LaurençD
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Gavach a écrit:Diga-me Laurenç, coneisses ben lo canton de Langonha (per curiositat que ma familha ne sortís)?
Lo coneissi qu'ai facha mantuns còps la rota de Sant-Esteve a Caurs, per Mende e Rodès.
Un còp era, ai tamben fach l'obrièr amb un colèga, per l'autorota (autoestrada?) A 75. Avia près una cambra a Maruejòls e fasiam la rota per dintrar a Valença cada setmana.
Aquel planòl, es un autre mond, subretòt se lo temps es marrit.

66Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Sam 5 Juil 2008 - 9:26

LaurençD

LaurençD
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Bon, contunhem la passejada en çò nòstre...
Ont es ?

Juec culturau 4 - Page 3 Paouresdrolesfq7



Dernière édition par LaurençD le Sam 5 Juil 2008 - 10:48, édité 1 fois

67Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Sam 5 Juil 2008 - 10:48

Zengi

Zengi
Trobador !!
Trobador !!

Lavercantièra Plan Urós

68Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Sam 5 Juil 2008 - 10:53

LaurençD

LaurençD
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Del primer còp, òsca Mathieu ! Lavercantièra dins Òlt.
A la plaça de "Morts pour la France", lo conse, que son filh i era mòrt, faguèt marcar "Paoures droles".

69Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Sam 5 Juil 2008 - 11:17

Zengi

Zengi
Trobador !!
Trobador !!

Matieu, pas de 'h' !! qu'ei oficiau lo men nom n'ei pas francés !!
Plan Urós

Interessant aqueth monument. Com aqueste -->

maudite soit la guerre

70Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Sam 5 Juil 2008 - 14:31

LaurençD

LaurençD
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Perdon, lo h m'es escapat...

71Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Lun 7 Juil 2008 - 10:14

Qualqu'un mai


Guelha de bonda
Guelha de bonda

Passèri l'an passat per un vilatjòt del Bearn e me pensi que lo monument dels morts èra tanben en lenga nòstra. Ne soi pas segur pr'aquò mas me pensi que se tractava de Salias deu Barn. Qualqu'un me pòt confirmar (Matieu per exemple)? Clucant

72Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Lun 7 Juil 2008 - 11:27

Sokolovic

Sokolovic
Trobador !!
Trobador !!

Matieu a écrit:Matieu, pas de 'h' !! qu'ei oficiau lo men nom n'ei pas francés !!
Plan Urós

Interessant aqueth monument. Com aqueste -->

maudite soit la guerre

Avètz vist lo promier nom escrich sus lo monument de Lavercantièra ?
Lo tipe que si ditz "François Francès".
Aquò si que n'es un de nom !

73Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Lun 7 Juil 2008 - 11:29

LaurençD

LaurençD
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Un autre monument dels mòrts en occitan (aqueste dins Erau, a Manhana) :

Juec culturau 4 - Page 3 Aniane

"La guerra qu'on vougut
Es la guerra a la guerra
Son morts per nostra terra
E per touta la terra"

74Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Lun 7 Juil 2008 - 15:41

fredoc

fredoc
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Matieu C. a écrit:
Avètz vist lo promier nom escrich sus lo monument de Lavercantièra ?
Lo tipe que si ditz "François Francès".
Aquò si que n'es un de nom !


Guerilla França

http://www.occitania-fotbol.com

75Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Lun 7 Juil 2008 - 16:09

Sokolovic

Sokolovic
Trobador !!
Trobador !!

fredoc a écrit:
Matieu C. a écrit:
Avètz vist lo promier nom escrich sus lo monument de Lavercantièra ?
Lo tipe que si ditz "François Francès".
Aquò si que n'es un de nom !


Guerilla França

Interrogacion

Fau beure d'aiga non ?, de còps que l'a.

76Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Lun 7 Juil 2008 - 20:31

fredoc

fredoc
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Per har plan francés, Francimand que cau béver vin meilèu...mes deu bon, de França, Juranson, Bordèu, Corbièras, Còsta de Ròse...
Bandat

http://www.occitania-fotbol.com

77Juec culturau 4 - Page 3 Empty Re: Juec culturau 4 Lun 7 Juil 2008 - 22:10

Barbet

Barbet
Occitan Warrior
Occitan Warrior

A Clans, Aups maritims, es escrich sus lo monument : "Maudits soient les responsables de la guerre et honneur à ceux qui ont travaillé pour la paix"

Un autre pron originau a Masaugas, Var : "A bas toutes les guerres / Vive la République Universelle des Travailleurs/ L’Union des Travailleurs fera la paix dans le monde/ L’Humanité est maudite si, pour faire preuve de courage, elle est condamnée à tuer éternellement"

Ai agut vist un monument a Grassa que li èra marcat "Lei jamai oblidar", mi remembri pas dins lo detalh çò qu' èra.

Contenu sponsorisé



Revenir en haut  Message [Page 3 sur 3]

Aller à la page : Précédent  1, 2, 3

Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum