OCCITANIA !! Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
OCCITANIA !! Forum

Le Deal du moment :
Tablette 11″ Xiaomi- Mi Pad 6 global version ...
Voir le deal
224.97 €

Vous n'êtes pas connecté. Connectez-vous ou enregistrez-vous

Lo senat REFUSA...

+12
Tocas-i si gausas
LaurençD
Gige
occitaneta
Sokolovic
admin
Cerièra de Mai
Arf
Einucent
Zengi
Mertyl
Barbet
16 participants

Aller à la page : 1, 2  Suivant

Aller en bas  Message [Page 1 sur 2]

1Important Lo senat REFUSA... Mer 18 Juin 2008 - 19:42

Barbet

Barbet
Occitan Warrior
Occitan Warrior

PARIS (AFP) - Le Sénat a refusé mercredi d'inscrire la reconnaissance des
langues régionales dans la Constitution, revenant sur une disposition
votée en ce sens par les députés en première lecture du projet de réforme
des institutions.

Les sénateurs, par 216 voix contre 103, ont adopté, contre l'avis du
gouvernement et de la commission des Lois, un amendement supprimant la
référence aux langues régionales que les députés avaient ajoutée au texte
initial.

La majorité UMP mais aussi les centristes, les communistes, les radicaux
-dont l'ancien PS Michel Charasse- et quelques sénateurs PS, comme Robert
Badinter ou Jean-Luc Mélenchon, ont voté la suppression. La majorité du
PS, les Verts et quelques UMP ont en revanche voté contre.

Le 22 mai, l'Assemblée nationale avait décidé à la quasi-unanimité
d'ajouter au premier article de la Constitution une phrase stipulant que
"les langues régionales appartiennent au patrimoine" de la Nation.

L'Académie française, dans une démarche "extrêmement rare", a critiqué
lundi la reconnaissance des langues régionales qui porte selon elle
"atteinte à l'identité nationale". Elle a demandé le retrait de l'article.


Visca la democracia

2Important Re: Lo senat REFUSA... Mer 18 Juin 2008 - 19:58

Mertyl


Occitan Warrior
Occitan Warrior

Visca la democracia, viva la França, via nòstra patria, mas subretot visca l'autonomia de l'Avairon, ai un sadol de pas decidir del mieu avenir.

http://www.occitanews.com

3Important Re: Lo senat REFUSA... Mer 18 Juin 2008 - 20:18

Zengi

Zengi
Trobador !!
Trobador !!

Ah ah ah !

Enqüèra ua bèra victòria deus republicans occitanistas !

4Important Re: Lo senat REFUSA... Mer 18 Juin 2008 - 20:25

Einucent

Einucent
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Qu'es lo mielh que nos podia 'ribar !!
quèu afar de partimòni pudissia que n'en podia pus, auria pas servit de ren legalament (quitament si fasia jà fantasmar los academicians) e amai era un apropriacion per lo guvern françès. Jà que consideran los trobadors e Mistral coma sèus !
Tornam a zerò e qu'es pas marrit.

De las modificacions que me semblarian utilas dins la constitucion seria d'i referir pus au françès coma avant 1992.
Imaginatz las garrolhas qu'auria levat se nos avia faugut definir un occitan "officiau", qu'es pas la pena d'imitar los franceses, subretot quora lor permet de constatar la nòstra impoderença.

Me sentisse plan mielh dins 'na situacion de pirata, ieu.

http://einucent.wordpress.com

5Important Re: Lo senat REFUSA... Mer 18 Juin 2008 - 20:51

Arf

Arf
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Einucent a écrit:Qu'es lo mielh que nos podia 'ribar !!
quèu afar de partimòni pudissia que n'en podia pus, auria pas servit de ren legalament (quitament si fasia jà fantasmar los academicians) e amai era un apropriacion per lo guvern françès.

Jo tanben qu'avevi tendencia a pensar qu'aquera modificacion der article 1 era un trompacolhons shens portada vertadera. Mes era reaccion dera Academia francesa e deths senators qui's sendeishen miaçats que'm he dobtar un drin... Dobtós
O alavetz tot aqueth beroi monde n'an pas compres e que son caduts eths tanben en eth quite tracanard tendut per NS. E que riscan de comprometer eth beroi plan. Mes que volere diser qu'academicians e senators son vertaderament cons... Non, n'ei pas possible. Ironic



Dernière édition par Arf le Mer 18 Juin 2008 - 21:04, édité 1 fois

6Important Re: Lo senat REFUSA... Mer 18 Juin 2008 - 20:57

Cerièra de Mai


Trobador !!
Trobador !!

E mèrda… Uèlhs al Cèl

7Important Re: Lo senat REFUSA... Jeu 19 Juin 2008 - 0:15

admin

admin
Trobador !!
Trobador !!

N'es pas "un pas endavant, dus pas a l'endarrèr", mes "un pas de costat, dus pas a l'endarrèr" Meitat Chen Meitat P

http://omidelafotografia.wordpress.com/

Einucent

Einucent
Occitan Warrior
Occitan Warrior

La Dépêche s'entitola gardarèm l'Occitan AOF ! AOF ! uèi (qu'es ledicion dau Tarn),

Si avetez l'edicion papièr l'i a 'na mapa ente que Langue d'Oc es mès au plurau (eh Colèra !) e que Occitan es escrich en plaça de Lengadocian (quò, supòrte pas Explosiu ).
Mas per contra patois es utilisat per las variantas d'Oïl, qu'es pas de bon sovetar per ilhs mas quò es sinheque se pòt pas los metre dins la mesma biassa que n'autres que sèm periferics.
Lo senat REFUSA... Lengas11
I a d'autras pechas, lo bogre qu'esgriguèt chamnha lo nom de las gents, revira IEO a meitat, coneis pas son subject e lo tracta coma ò faria un parisenc. Ne falia pas esperar tròp tampauc, mas crese qu'an 'gut una evolucion interessenta dempuei 4-5 ans, quò es estat pièger.

Vau belèu lo còp de daissar quaques bilhèts per los legeires que troban pas lor compte dins l'article, mas mèfi au trollatge, qu'es lo melhor mejan per passar per daus integristes.

Totparrièr reçaubèrem la Setmana a l'encòp, e au moment d'estampar avian pas la resulta, anonçan "lo Senat ne'n parla"... qu'es pas grèu mas quò lo fot mau, trataran lo subject amb una setmana Ironic de retard

Quauqu'un me podria dire coma se ne'n parla (si se ne'n parla)dins lo Popu, lo site se contenta dau minimum AFP sindical.

http://einucent.wordpress.com

9Important Re: Lo senat REFUSA... Jeu 19 Juin 2008 - 11:38

Sokolovic

Sokolovic
Trobador !!
Trobador !!

Se d'unei an lo temps, que vagan aquí

En debàs de la pagina l'a una pichòt enquesta que nos concernís directament.

Per ne'n tornar an aqueu vòt, ai arremarcat que lei gents, a tot lo mens aquelei que cita l'article, son totei de deputats de França d'Oïl.
Vòli pas faire de generalitats... Estent que son una majoritat, pensi pas qu'aurem de cambiaments avans de temps d'aqueu latz...

10Important Re: Lo senat REFUSA... Jeu 19 Juin 2008 - 11:42

admin

admin
Trobador !!
Trobador !!

Matieu C. a écrit:Se d'unei an lo temps, que vagan aquí

En debàs de la pagina l'a una pichòt enquesta que nos concernís directament.

Per ne'n tornar an aqueu vòt, ai arremarcat que lei gents, a tot lo mens aquelei que cita l'article, son totei de deputats de França d'Oïl.
Vòli pas faire de generalitats... Estent que son una majoritat, pensi pas qu'aurem de cambiaments avans de temps d'aqueu latz...

Héhé ! I a monde que coneishi sus aquèra fotò ... Un pauc de Roi dab la vosta Ceba ?

http://omidelafotografia.wordpress.com/

11Important Re: Lo senat REFUSA... Jeu 19 Juin 2008 - 13:22

Barbet

Barbet
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Apondrai a çò que dises Matieu C. que sus la pagina d'acuelh http://www.lemonde.fr li a un sondatge en bas tocant la decisien dau senat, seriá ben de votar que per ara pren gaire la bòna dralha...

12Important Re: Lo senat REFUSA... Jeu 19 Juin 2008 - 14:27

occitaneta

occitaneta
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Qu'era totun previsible aquera ahar...

Mes que hé dòu totun...

13Important Re: Lo senat REFUSA... Jeu 19 Juin 2008 - 21:28

Arf

Arf
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Bojarron a écrit: sus la pagina d'acuelh http://www.lemonde.fr li a un sondatge en bas tocant la decisien dau senat, seriá ben de votar que per ara pren gaire la bòna dralha...

Vertat, n'ei pas ganhat : peth moment, 61% deth monde qu'aprovan era decision deth Senat. Uèlhs al Cèl

14Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 10:39

Arf

Arf
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Un editoriau deth Monde botat en linha ger que sostien eth vote deths senators. Que torna prener un argument dera Academia francesa deja endenut mes d'un cop : inutile de voler protegir eras luengas regionaus puishque ne son pas miaçatas...

E ne parli pas der argument aqueste :

Une langue vivante n'a pas besoin d'être constitutionnalisée pour exister. Les 21 millions de Français qui sont allés voir les "Ch'tis" en fournissent la meilleure démonstration. Ce film a plus fait pour la langue régionale du Nord que n'importe quelle disposition légale. Sans drame national, et avec humour.

Vergonha

15Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 11:43

admin

admin
Trobador !!
Trobador !!

http://omidelafotografia.wordpress.com/

16Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 15:39

Sokolovic

Sokolovic
Trobador !!
Trobador !!

http://www.lemonde.fr/web/articleinteractif/0,41-0@2-823448,49-1060610@45-5390,0.html

Coma provençau, que pena de veire d'unei testimòni coma aqueu de M. Roux e coma occitanISTA aqueu de la traumatizada de Calandreta...

Bah...Veirem ben de que si passarà en seconda lectura a l'amassada nacionala.

17Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 18:19

Gige

Gige
Casahèita
Casahèita

Aquela banda de pecs son morts de paur davan las lengas regionales!
Si aqueste tèste avio estat adoptat, cresetz qu'aurio cambiat forcas causas?

18Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 18:38

admin

admin
Trobador !!
Trobador !!




  • Un pas de côté, deux pas en arrière... par Jules Martinez


Je préfère pratiquer l'occitan en tant que pirate, en le parlant avec ma grand-mère, mes amis et mes enfants hors de tout cadre juridique plutôt que de le pratiquer avec un statut "patrimonial", comme une pièce de musée. Nous sommes vivants. Mes enfants ne sont pas une église romane ou un site paléolithique. Ils sont le monde de demain.


Soi jo qu'ei escrivut aquò ... Qu'es un pauc vergonhós atau, mes manca la partida ont disi que volem la modificacion de l'articla 2, la ratificacion de la Carta de las lengas, ... Soi estat guilhotinat ...

http://omidelafotografia.wordpress.com/

19Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 18:56

admin

admin
Trobador !!
Trobador !!

Enfin, non pensavi pas qu'i avèva ua oposicion tant activa ...

http://omidelafotografia.wordpress.com/

20Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 20:06

Arf

Arf
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Gige a écrit:Aquela banda de pecs son morts de paur davan las lengas regionales!

Per jo qu'ei mes ua question d'odi que de paur. Que pensavan de n'aver fenit dab era luengas regionaus e ne suportan pas que boleguen denguera.


Gige a écrit: Si aqueste tèste avio estat adoptat, cresetz qu'aurio cambiat forcas causas?

Jo que pensi que non ; que de ua modificacion d'ordi simbolic qui n'engatja pas er Estat ad arren, ço qui explicare perque esto adoptata mentre qui eths defensors dera luengas regionaus demandavan meileu era modificacion der article 2. Per jo qu'era ua manobra ta'ns enganar.
Mes mema aquo, eth jacobins integristas n'ac poden pas leishar passar. Be i a tribalh denguera !

21Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 20:12

Arf

Arf
Occitan Warrior
Occitan Warrior

L'Òmi a écrit:



  • Un pas de côté, deux pas en arrière... par Jules Martinez


Je préfère pratiquer l'occitan en tant que pirate, en le parlant avec ma grand-mère, mes amis et mes enfants hors de tout cadre juridique plutôt que de le pratiquer avec un statut "patrimonial", comme une pièce de musée. Nous sommes vivants. Mes enfants ne sont pas une église romane ou un site paléolithique. Ils sont le monde de demain.


Soi jo qu'ei escrivut aquò ... Qu'es un pauc vergonhós atau, mes manca la partida ont disi que volem la modificacion de l'articla 2, la ratificacion de la Carta de las lengas, ... Soi estat guilhotinat ...

Ahah ! Qu'eras tu eth pirata ?! Ironic Ironic Normaument ne'us guilhotinan pas... que'us penen pendut Ironic

22Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 20:25

admin

admin
Trobador !!
Trobador !!

Òc, soi jo ... Geinat

http://omidelafotografia.wordpress.com/

23Important Re: Lo senat REFUSA... Ven 20 Juin 2008 - 22:20

Arf

Arf
Occitan Warrior
Occitan Warrior

L'Òmi a écrit:



  • Un pas de côté, deux pas en arrière... par Jules Martinez


Je préfère pratiquer l'occitan en tant que pirate, en le parlant avec ma grand-mère, mes amis et mes enfants hors de tout cadre juridique plutôt que de le pratiquer avec un statut "patrimonial", comme une pièce de musée. Nous sommes vivants. Mes enfants ne sont pas une église romane ou un site paléolithique. Ils sont le monde de demain.


Soi jo qu'ei escrivut aquò ... Qu'es un pauc vergonhós atau, mes manca la partida ont disi que volem la modificacion de l'articla 2, la ratificacion de la Carta de las lengas, ... Soi estat guilhotinat ...

En suprimint era partida on parlas der article 2 qu'an beroi denaturat eth ton messatge. Atau que sembla diser qu'un defensor der occitan ne vou pas endener a parlar d'ua reconeishença institucionau. E donc que sembla anar en eth sens deth Senat.
Dilheu que soi paranoiac mes si ajustam ad aquo era formulacion tendenciosa deth sondatge, que diseren que i a manipulacion dera part deth Monde Diable

24Important Re: Lo senat REFUSA... Sam 21 Juin 2008 - 7:59

Zengi

Zengi
Trobador !!
Trobador !!

quela banda de pecs son morts de paur davan las lengas regionales!
Non, pensi tot simplament que son vielhs cons. Calorassa taus ancians francés !

Si aqueste tèste avio estat adoptat, cresetz qu'aurio cambiat forcas causas?
Pensavi que cambiaré quauquaren lo hèit que non sia pas acceptat, mes apparentament, non.
Lo sistèma francés qu'arrefusa ua mencion qui parla de patrimòni tà la nosta cultura, e tot lo monde que cred enqüèra en aqueth sistèma, e a la possibilitat taus occitans de's har arreconeisher e arrespectar.
Lo Republicanisme occitanista que m'espanta !

25Important Re: Lo senat REFUSA... Sam 21 Juin 2008 - 11:33

Arf

Arf
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Matieu a écrit:
Lo sistèma francés qu'arrefusa ua mencion qui parla de patrimòni tà la nosta cultura, e tot lo monde que cred enqüèra en aqueth sistèma, e a la possibilitat taus occitans de's har arreconeisher e arrespectar.
Lo Republicanisme occitanista que m'espanta !

Que de vertat qu'era istoria nos ensenha qu'eth legalisme deths Occitans e era lor adesion aths diferents regimes ne'us a pas servits hera. Ar imatge de Mistral i deth felibritge, sus un plan politic qu'em demorats en darrer, shens gausar demandar, o gahar, eth noste devut quan era denguera possible.
Adara qu'ei drin paur qu'eth trin dera istoria e sia passat en nos leishant sus eth cai...
Quan ne crederem pas mes en eth sistema, ne vedi pas co que podem har.
As quauquarren a perpausar ?

26Important Re: Lo senat REFUSA... Sam 21 Juin 2008 - 20:50

LaurençD

LaurençD
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Eri a la platja en Catalonha quant tomberi sus la Depeche : Gardarem l'Occitan ! en pagina primera. Puta de puta, manquèri de m'estofar. Aquò dich, l'article era clafit de conarias, e après, se trapatz doas mòts occitans de mai dins la Depeche ...

Una pichòta passejada en çò dels nòstres amics catalans, es sempre quicòm un pauc estranh. Vaqui la plaça que tendria la nòstra lenga dins lo nòstre pais, l'istòria foguesse estada un bricon mai generosa...

A l'ora d'uèi, quitament los darrièrs franquistas se riscan pas d'exprimir tant d'asirança coma lo Charasse. La republica sens la democracia, aquò's França.



Dernière édition par LaurençD le Lun 23 Juin 2008 - 8:09, édité 1 fois

27Important Re: Lo senat REFUSA... Dim 22 Juin 2008 - 22:11

Tocas-i si gausas

Tocas-i si gausas
Leberonet
Leberonet

Aci la video deus invitats IEO e Partit Occitan sus lo platèu de França 3 Miedjorn Pireneus. Aquiu, lo jornalista qu'ei plan tà l'occitan, pas com los jornalistas parisencs deu Monde

28Important Re: Lo senat REFUSA... Lun 23 Juin 2008 - 15:37

Lafontan

Lafontan
Occitan Warrior
Occitan Warrior

L'afar s'acabarà sonque amb lo vòte del congrés en julh, donc podèm encara far de pression; aqui dejós lo texte d'ANEM Mièg-Pirenèus que podètz adaptar a la vòstra region:

Coordination “Anem Òc” de Midi-Pyrénées
Institut d'Estudis Occitans (IEO)-Centre Regionau deus
Ensenhaires d'Occitan (CREO)-Federacion de las Calandretas-Oc-Bi
11, carrièra Malcosinat- rue Malcousinat 31 000 Tolosa -Toulouse
anem.oc@free.fr
05 34 44 97 11 - 05 62 71 12 52 - 06 83 01 19 37


A Mesdames et Messieurs les députés et sénateurs de
Midi-Pyrénées

Le Sénat a décidé le 18 juin de ne pas suivre l'Assemblée Nationale et a refusé d'inscrire les langues régionales dans l'article 1 de la Constitution. Nous avons cependant noté que les Sénateurs ont discuté pendant plus d'une heure de la question.
Les arguments utilisés contre les langues montrent que
des sénateurs n'ont pas encore bien compris que la pluralité linguistique était
devenue une valeur universelle, que notre pays avait des engagements à tenir en ce domaine et qu'une large majorité de Français était favorable à la
reconnaissance des langues régionales.
La frilosité d'une partie de la chambre haute ne nous étonne pas. L'épouvantail du communautarisme, de la République menacée par les
langues a été agité, la fragilisation de la langue française également, alors
que c'est bien du contraire dont il s'agit; certains sénateurs visiblement mal
informés ont préféré ne pas voter pour la présence des langues dans la
Constitution. Cependant nous remarquons que le vote n'a pas été unanime et que de nombreux sénateurs de gauche et de droite ont voté pour.(1)
Nous les en félicitons, car nos associations qui oeuvrent pour le bilinguisme et la promotion de la langue et de la culture occitane constatent au quotidien combien cette reconnaissance toute symbolique fait actuellement défaut.
Nous rappelons par ailleurs qu'au cours de son Assemblée plénière du 1er février 2007 le Conseil Régional de Midi-Pyrénées, à l'unanimité des suffrages exprimés, a émis le souhait que soit adaptée la Constitution « afin de permettre une plus grande considération des langues régionales et de la diversité linguistique sur le territoire français.(2)
Il appartient maintenant aux députés de confirmer leur vote. Ils peuvent sans aucun doute le faire lors de l'examen du texte en deuxième lecture et au sein de la commission mixte paritaire qui ne manquera pas d’être créée , tout en recherchant une formulation qui pourra convenir à ceux des sénateurs qui considèrent que ce n'est pas à l'article 1, pour des raisons symboliques, que cette question doit être traitée.
Ainsi nous suggérons aux députés et à l'ensemble des parlementaires de rechercher un compromis qui pourrait être celui de la rédaction de l'article 2 comme suit : « La langue de la République est le français. La République respecte et protège les langues régionales ».
Une telle rédaction permettra de désamorcer les craintes
de certains parlementaires et de répondre à la demande sociale.(3)
Nous constatons que la société a changé et qu'elle est
aujourd'hui très sensible à la question des langues régionales et de leur
développement, sans aucune opposition d'ailleurs avec la langue française.
Il est urgent que notre législation en tienne compte et
qu'elle se mette au diapason de ce qui se fait partout en Europe et ailleurs
dans le monde. Nous rappelons que notre pays s'est engagé à “prendre les
mesures nécessaires pour assurer la sauvegarde du patrimoine culturel
immatériel [dont les langues] présent sur son territoire ».(4) La France ne
peut renier ses engagements ni se payer le luxe, en restant sur une position
archaïque, d'être une exception dans un domaine qui touche aux droits de
l'homme.
Dans l'attente de votre intervention au Parlement en
faveur de la reconnaissance constitutionnelle des langues régionales de France, veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de nos sentiments distingués.

Michel Tayac, président de l'Institut d'Estudis Occitan
Midi Pyrénées (IEO)
Muriel Batbie, présidente du Centre Régional des
Enseignants d'Occitan de l'Académie de Toulouse (CREO)
Jean-Pierre Gaffier, co-président de la Fédération des Calandretas de Midi-Pyrénées
Yves Durand, président d'Òc-Bi Midi-Pyrénées

“Anem Òc” Miègjorn-Pirenèus
11, carrièra Malcosinat- rue Malcousinat 31 000 Tolosa -
Toulouse
anem.oc@free.fr - 05 34 44 97 11 - 05 62 71 12 52 - 06 83
01 19 37-


1/ Sénateurs de Midi-Pyrénées ayant voté pour la
reconnaissance constitutionnelle des langues régionales:
JP. Bel (Ariège) B. Auban, JP. Plancade, G. Roujas (Haute-Garonne) G. Miquel (Lot) J. Alquier, JM. Pastor (Tarn) JM. Baylet, Y.Collin (Tarn-et-Garonne)
S'est abstenu: A. Boyer (Lot)

2/ Courrier du Président du Conseil Régional de Midi-Pyrénées au Président de la République (2 avril 2008)

3/ Sondage CSA du 19 juin 2008: 68% des Français se
disent favorables à l'inscription de la reconnaissance des
langues régionales dans la Constitution. Ils sont 80% chez les jeunes de moins de 30 ans.

4/ “Convention de l’Unesco sur la protection et la promotion de la diversité des expressions culturelles” ratifiée par la France le 18 décembre 2006

29Important Re: Lo senat REFUSA... Mar 24 Juin 2008 - 12:08

Laurenç

Laurenç
Òmi/Hemna de Situacion
Òmi/Hemna de Situacion

Jaume Corbera Pou est linguiste à l'Université des Iles Baléares.
Il a écrit et envoyé le courrier suivant aux académiciens parisiens, suite à leur refus d'accepter que les langues dites régionales soient inscrites dans la Constitution comme patrimoine de l'Etat
Français.

C'est un Catalan qui a écrit ceci... un texte qui appelle à réfléchir.

Nous pourrions également envoyer ce texte au sénat parisien, chacun que nous sommes, si nous le jugeons ma foi... pertinent et recevable. Ce qui est mon cas.

Amistats
Lo Laurenç

------ Forwarded Message

Messieurs et Mesdames les Académiciens,

Que penseriez-vous si le Gouvernement du
Canada decidait proclamer l’anglais la seule langue officielle de l’état et
interdire le français de l’usage publique? C’est sûr que vous denonceriez cette
action comme un attentat aux droits des francophones et un arbitraire contre une
langue qui doît jouir des mêmes privilèges que les autres langues... Parce que
toutes les langues ont la même dignité, ou non? Si vous êtes contre la
suprématie de l’anglais sur le français, pourquoi prônez-vous la suprématie du
français sur le catalan, l’occitan, le breton et les autres langues de France?
Pourquoi êtes-vous contre la reconnaissance des langues dites “régionales” comme
patrimoine de France? Vous, des hommes et des femmes de lettres, qui savez bien
le valeur de la langue, comment pouvez-vous vous opposer à la sauvegarde des
langues de France? Qu’est ce que vous voulez? La disparition de ces langues et
de la culture qu’elles représentent? Êtes-vous des linguicides? Vous êtes
probablement contre l’imposition du chinois au Tibet, comme tous les Français,
mais vous soutenez l’imposition du français en Occitanie, en Bretagne, en
Catalogne Nord... On appelle ça hypocrisie, cynisme ou, peut-être,
schizophrénie? Toutes les langues du monde sont patrimoine de l’humanité et
c’est le devoir des institutions publiques d’agir pour les protéger, comme on
protège les espèces animales ou végetales en danger... Vous, Messieurs et
Mesdames les Académiciens, répresentez l’époque obscure de l’absolutisme, avant
la déclaration des droits de l’homme, l’époque des privilèges d’une classe sur
les autres, d’une langue sur les autres... Vous êtes bien sûr d’accord avec ces
anciennes affiches qui avertissaient “il est interdit de parler patois et
cracher par terre”. Imaginez-vous au Québec des panneaux avec “il est interdit
de parler français et cracher par terre”? Messieurs, Mesdames, n’agitez plus le
fantôme du danger de l’unité nationale, ça fait rire! Ne veuillez pas pour les
autres ce que vous ne voulez pas pour vous! Faites une action de dignité et
réclamez pour les langues régionales de France l’égalité, la liberté et la
fraternité qui sont la devise de la Republique!


Jaume Corbera Pou
Departament de Filologia Catalana i Lingüística General
Universitat de les Illes Balears
Mallorca

http://www.myspace.com/lowinz

30Important Re: Lo senat REFUSA... Mer 25 Juin 2008 - 18:56

LaurençD

LaurençD
Occitan Warrior
Occitan Warrior

Contenu sponsorisé



Revenir en haut  Message [Page 1 sur 2]

Aller à la page : 1, 2  Suivant

Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum