OCCITANIA !! Forum
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
OCCITANIA !! Forum

Le Deal du moment :
Tablette 11″ Xiaomi- Mi Pad 6 global version ...
Voir le deal
224.97 €

Vous n'êtes pas connecté. Connectez-vous ou enregistrez-vous

Jo ?

Aller en bas  Message [Page 1 sur 1]

21072010

Triste Jo ?

Lo Clapadèir

Lo Clapadèir
Pinta-Beroi
Pinta-Beroi

Adishatz, monde !
Me demandi encara perqu’èi esperat tant pausa abans de véner sus aqueste forom. De vrai, es lo que falèva a Occitania. Reverar
Sui pas qu’un simple gardolèir, que vivi, respiri la lenga cada jorn, assajant tanben de la viure e hèser viure au parçan. La lenga, la cerqui cada jorn. L’èi cercada dens los cèus de Gironda, dens los pins, dens l’aiga de Dordonha, las bricas de Tolosa, los Pirenèus abans l’auratge… E qu’èra totjamèi aquí, totjamèi viva e bèra. Totjamèi la lenga nòsta. Crotz Occitana Triste
Sabi pas se pòdi díder que l’ensenhi. Sagi d’ec hèr passar meilèu.
Seré gloriós, benlèu que dishussessi que mestregi. Disen que bretonegi quauques parlars de Gasconha, quauques parlars de Lengadòc, dus mòts de provençau e encara mens de lemosin…
Compti plan sus la passejada aquesta, dens aqueste país meravilhós qu’en poiré anonçar un aute Interrogacion , per aprénder !
A lèu, donc, a tots.
Lo Clapadèir.

Partager cet article sur : reddit

joan_cavalier

Message Jeu 22 Juil 2010 - 8:23 par joan_cavalier

La planvenguda a tu

Lo Clapadèir

Message Jeu 22 Juil 2010 - 13:49 par Lo Clapadèir

Granmercés, l'òme ! Jo ? Icon_smile

maime

Message Jeu 22 Juil 2010 - 14:12 par maime

E bonjorn, l'amic !

e encara mens de lemosin…

N'i a tot plen de Lemosins de per aici ! Vas aprener...

Lo Clapadèir

Message Jeu 22 Juil 2010 - 17:56 par Lo Clapadèir

Adiu !
Mercés. Esperi plan sui vengut tanben pr'aquesta rason.
E i a monde d'Auvèrnha tanben ? M'interessaré d'aprénder tanben los parlars de Limanha, que'm semblan dehet particulars e interessants.

maime

Message Jeu 22 Juil 2010 - 18:25 par maime

Ben, n'i a pas d'auvernhats de marcats sus lo forum. Quò manca de segur.

Lo Clapadèir

Message Jeu 22 Juil 2010 - 18:38 par Lo Clapadèir

Aquò vengrà ! Auvèrnha es un parçan que's sembla desvelhar a la lenga.

maime

Message Jeu 22 Juil 2010 - 18:44 par maime

La partida d'Auvernha la mai duberta a la lenga es lo Cantau, qu'es finalament de parlar lengadocian...

Lo Clapadèir

Message Jeu 22 Juil 2010 - 19:52 par Lo Clapadèir

Segur.
I a en Cantau - çò que manca a l'Auvèrnha limanhòla - una hòrta cultura literària felibrenca, damb figuras coma Arsèni Vermenósa, Blancharèl o Justin Besson, que manejèren tà qu'aqueste parçan vengèsse un centre de produccion literària e poetica occitana. Mes de vrai, Vermenósa e los autes s'illustrèren dens una lenga qu'es la varianta septentrionau dau lengadocian. Desempuish los hrairs Laborieux, au sègle XVII, n'i a pas mei augut de vertadèira produccion de qualitat en auvernhàs au sens estrict dau tèrme. Non
Fau çà que là citar, praus qu'ec interessaré, qu'un siti occitan, que lo ligami es aciu : http://www.recits-occitan.com/ permét d'ausir tèxtes dishuts en parlars de Clarmont, de Tièrs, mes tanben d'Auvèrnha dau mieijorn. Una descoberta, per jo, de l'originalitat d'aquestes parlar que s'entenden pas jamèi !
I a tanben aquò : http://www.marraire.com/ per los que voirén enténder la lenga de Velai e Vivarés.

joan_cavalier

Message Jeu 22 Juil 2010 - 20:42 par joan_cavalier

M'en vau pas me faire d'amics (teni la costuma) mas me balha l'impression d'esser pausat amb los reuniones de la radio e de los ausir parlar creole

Lo Clapadèir

Message Jeu 22 Juil 2010 - 21:01 par Lo Clapadèir

Parlas daus enregistraments ?

joan_cavalier

Message Jeu 22 Juil 2010 - 22:19 par joan_cavalier

Vo

maime

Message Ven 23 Juil 2010 - 8:04 par maime

Pertant tu ses acostumat d'auvir daus lemosins e daus valdencs, non ? Qu'es pas talament diferent. Vaque far un estagi de lenga dins las brumas de l'Occitània dau Nòrd, entre clafotis e trufada, citre lemosin e genciana auvhernata !!

Ten, me rapele de çò qu'avia dich lo Tiston en auvir los enregistraments de marraire.com : "Setz segurs qu'es pas daus vielhs corresians que parlen ???"

Lo Clapadèir

Message Ven 23 Juil 2010 - 8:16 par Lo Clapadèir

Vesi pas dee curiositats das grandas ad aquestes parlars. Benlèu qu'ec sui acostumat. S'entendetz un de Peiriguers, e encara mei un de Confolens, sona chic atau. L'accent dau Confonlentés es vertadèirament originau, eth.

maime

Message Ven 23 Juil 2010 - 8:24 par maime

Boei... qu'es lo parlar en "è" de l'oest lemosin (mai dau Peirigòrd). Fau nonmas saubre que los "a" longs se disen /è/ e los "er" se disen /ar/ : las vachas /lè vatchè/, verd /var/, saber /sabar/.

Per contra, vese pas çò que quauqu'un de Perigüers a d'originau... Pas mai que quauqu'un de Limòtges, que.

Lo Clapadèir

Message Ven 23 Juil 2010 - 10:57 par Lo Clapadèir

Es una tendénça que's retròba en Benauja (Entre-duas-Mars), damb vocalisacions o cadudas daus "s" finaus : las vacas > /lei baqué/. Es atestat dau costat de Blasimon, Targon, La Sauva... Per contre, briga de resolucion dau é en /a/.
N'èi pas dit qu'un de Perigüers avè un parlar originau, èi dit un de Confolens. Ec disi perqué n'en èi un de mos amics, e que son parlar presenta particularismes fonetic - a l'ausir - que'u hèn reconéisher sau pic. Es un parlar hòrt agradiu ad ausir.

admin

Message Ven 23 Juil 2010 - 11:45 par admin

Planvengut Clapadèir ! Bona passejada dens lo forum !

Lo Clapadèir

Message Ven 23 Juil 2010 - 11:57 par Lo Clapadèir

Mercés dehet ! La passejada a jà començat, e s'anonça interessanta. Jo ? 536853

clafotis

Message Ven 23 Juil 2010 - 17:22 par clafotis

De'n prumier bonser lu noveu, ‘chaba d'intrar Jo ? Icon_cheers

maime a écrit:
Ten, me rapele de çò qu'avia dich lo Tiston en auvir los enregistraments de marraire.com : "Setz segurs qu'es pas daus vielhs corresians que parlen ???"

Ma mair maitot los prenguet per de la gent dau tuquet d'a costat.

joan_cavalier

Message Ven 23 Juil 2010 - 18:42 par joan_cavalier

@ maime l'idea me tenta, aprep vo teni la costuma del Lemosin de l'einucent bandat..... lol

Sokolovic

Message Sam 24 Juil 2010 - 1:28 par Sokolovic

Siatz completaments calucs !

Jo ? Icon_lol Jo ? Icon_lol Jo ? Icon_lol

avatar

Message Mar 27 Juil 2010 - 16:25 par Cerièra de Mai

Planvengut, es totjorn un plaser d'acuelhir un novèl !! Clucant

Tiston

Message Mer 28 Juil 2010 - 13:45 par Tiston

maime a écrit:

Ten, me rapele de çò qu'avia dich lo Tiston en auvir los enregistraments de marraire.com : "Setz segurs qu'es pas daus vielhs corresians que parlen ???"

qu'es vrai, vese pas gaire de diferencia (d'accent nimai de lexic) entre los enregistrament vivares de maraire.com e daus vielhs Corresians de Chamboliva o de Sent Sauvador... qu'es surprenant!
Tant coma fuguei estonat de la ressemblançia entre lu parlar lemosin de Gironda que Danis avia mes en linha e la linga qu'auve devers Benavent en Creusa...

La bevenguda Jo, e s'aimas l'accent dau Confolentes, podes ne'n auvir aqui :
http://www.chanson-limousine.net/confolensfm.html

maime

Message Ven 30 Juil 2010 - 12:56 par maime

Tiston a écrit:qu'es vrai, vese pas gaire de diferencia (d'accent nimai de lexic) entre los enregistrament vivares de maraire.com e daus vielhs Corresians de Chamboliva o de Sent Sauvador... qu'es surprenant!
Tant coma fuguei estonat de la ressemblançia entre lu parlar lemosin de Gironda que Danis avia mes en linha e la linga qu'auve devers Benavent en Creusa...
A creire que parlen un dialecte dau mesme grope (nòrd-occitan) de la mesma lenga... Jo ? Icon_lol çò qu'es vertadierament surprenant qu'es que siam enquera surpres de pas veire de differéncia entre dos dialectes nòrd-occitan Jo ? 23838

Tiston

Message Ven 30 Juil 2010 - 15:36 par Tiston

maime a écrit:A creire que parlen un dialecte dau mesme grope (nòrd-occitan) de la mesma lenga... Jo ? Icon_lol çò qu'es vertadierament surprenant qu'es que siam enquera surpres de pas veire de differéncia entre dos dialectes nòrd-occitan Jo ? 23838

mas non, ço que m'a suspres, qu'es de coneisser mens de diferencia d'accent entre los parlars de Benavent e Pueg Normand (240 qm) qu'entre los parlars de Benavent e d'Usercha (80qm)... Pertant qu'es tot dau lemosin...
Idem, aqui fuguei suspres de trobar mai re ressemblançia entre los parlar de Pompadour e de Sinjau (Yssingeaux) (300qm) qu'entre los de Pompadour e Limòtges (40qm)...
Son daus misteris que los linguistes sols poden comprener...
Jo ? 23838

Message  par Contenu sponsorisé

Revenir en haut  Message [Page 1 sur 1]

Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum