OCCITANIA !! Forum


Vous n'êtes pas connecté. Connectez-vous ou enregistrez-vous

Presentacion de la França per los estrangiers

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas  Message [Page 1 sur 1]

Tiston

avatar
Occitan Warrior
Occitan Warrior
Bocins dau libre (ço-melhor) La France des régions, per René Bourgeois e Simone Eurin, editat a las Premsas Universitarias d’a Grenoble (PUG) en 2001. Queu pitit libre (141 p.) a per mission de far un portrach de la França per los estrangiers qu’aprenen lu francès e passen lu Delf (diplôme d’études en langue française)…

Region Centre (Berry, Limousin, Auvergne, Bourgogne et Val-de-Loire)


- Le « cœur de la France » offre une image très contrastée : le Val-de-Loire et la Bourgogne évoquent l’équilibre, la douceur de vivre, la culture ; l’Auvergne et le Limousin, par leurs paysages et leur situation même, laissent plutôt penser à la France du passé, restée à l’écart du grand mouvement de la modernisation.

- Le Centre est un pays de contact : le patois limousin appartient à la langue d’oc, tandis que le Val-de-Loire, de langue d’oïl, est réputé pour être la région où le français est le plus pur. Partout on parle avec un accent provincial, comme la Bourgogne où l’on « roule les r ».

- L’Auvergne a davantage gardé ses traditions rurales : on y danse la « bourrée », qui représente la poursuite d’une jeune fille coquette par son amoureux.


Region Centre-Est (fRanche-Comté, Rhône-Alpes –dont Ardèche et Drôme, bien sur)

- Il n’y a pas de langue propre aux régions du Centre-Est où l’on utilise de plus en plus rarement les langues locales, les « patois », dérivés du franco-provençal et différents d’une région à l’autre.

La France méditerranéenne (Languedoc-Roussillon, Provence, Corse)

- Dans toute la région méditerranéenne, on parle français avec « l’acent du midi » (sic), un accent chantant, qui varie d’est en ouest avec la proximité de l’Italie ou de l’Espagne.
- « L’île de Beauté », qui offre les plus fascinants paysages de la Méditerranée, a une place à part en France, par son identité cultuelle et linguistique et les revendications nationalistes qui conduisent souvent à des actions violentes.

Sud-Ouest (Aquitaine, Midi-Pyrénées)

- Si le Sud-Ouest fait aussi partie du « Midi » de la France, la vie est cependant moins exubérante que dans le Midi méditerranéen, et la présence des touristes moins pesante. Par exemple, aux grandes « corridas » de Nîmes ou d’Arles, où les taureaux sont mis à mort, répondent les courses de vaches landaises, très spectaculaires mais qui n’ont rien de sanglant.

- L’accent du Sud-Ouest varie de Bordeaux à Toulouse, d’Albi à Bayonne. Dans toute la région, on entend encore –mais de plus en plus rarement- toutes les variantes de l’occitan, dans des patois qui changent d’une ville ou d’un village à l’autre. Seul le basque est une langue propre, dont l’origine est mystérieuse et qui se rattacherait aux langues caucasiennes…

- Parmi les auteurs modernes, françois Mauriac est le romancier qui a le mieux célébré les Landes et la région de Bordeaux.

Pays de l’Ouest (Normandie, Bretagne, Pays-de-la-Loire, poitou-Charentes)

- Les Pays de l’Ouest sont une vieille terre celtique (civilisation armoricaine) depuis le 4ème millénaire avant J-C. Dans leur histoire mouvementée, on retiendra l’arrêt des invasions arabes à Poitiers (732) puis les invasions des Normands au 9ème siècle…

- En dehors des accents locaux (celui de la Normandie se retrouve au Canada francophone) ce qui distingue le plus l’Ouest est la langue bretonne…


Ile-de-France

- Les Parisiens ont un accent particulier, grasseyant ; on les appelait autrefois « parigots à gros bec ». Ce n’est pas, en tout cas, l’accent du français correct…
- C’est à Paris que sont nés les grands mouvements littéraires, la Pléiade avec Ronsard et du Bellay –des Provinciaux !- venant après les purs Parisiens que furent Villon et Marot.

- La vie, à Paris et dans l’Ile-de-France, est naturellement très différente de celle qu’on connaît en province. Elle est généralement rythmée par les déplacements quotidiens pour le travail ; un habitant de Versailles qui est employé à paris (25 km) devra se lever le matin à 6 heures, et ne sera guère rentré chez lui avant 20h30. Mais le reste de la semaine –samedi et dimanche- il se comportera comme un provincial. Même Paris est formé de quartiers où l’on se connaît, où l’on se rencontre au marché, où les commerçants vous appellent par votre nom.


Òsca 10 sus 10 !

Zengi

avatar
Trobador !!
Trobador !!
Vedi pas çò que i a d'agradiu dab aquera merdassa de presentacion de la Hrança (copyright Fredòc)

Seul le basque est une langue propre
Ah ah ah !

Axel

avatar
Francimand's Killer
Francimand's Killer
LOL quina mèrdassa! Alara l'occitan se parla sonque en Miègjorn-Pireneus e Aquitània, mai per exemple Narbona o Montpelhièr son pas de ciutats occitanas hahaha E l'"accent dau Miègjorn" lo tipe crei que vèn de qué? dau francés?... Mai podem èstre urós, a parlat de l'occitan au mens...

http://decausasedautras.nireblog.com

Tiston

avatar
Occitan Warrior
Occitan Warrior
Matieu a écrit:Vedi pas çò que i a d'agradiu dab aquera merdassa de presentacion de la Hrança (copyright Fredòc)

adiu!
be i'a ren d'agradiu dau tot!
pense justament que qu'es 'na vertadiera vergonha d'entau presentar la frança a d'estudiants africans, asiatics eca... qu'es un document de cors "oficiau" tot parier, editat per de premsas universitarias... Pan !

Danís

avatar
Adjudant
Ai l'impression d'esser tornat un segle en arrier emb l'ensenhament de la Tresena Respublica. Era tanben tan categoric sus los pòples d'Africa en particular, e ara vesem ben lo racisme que podiá i aver dins quelas presentacions. Tornar far la mesma chausa au segle vint-un, quo es dau racisme doblat d'una incultura brava.
Los autors meriten ren de mai que d'esser pendolhats, apres una sesilha de tortura a l'anciana (pareis que coneissem pas la modernitat, n'autres... a libre reaccionari, tractament reaccionari...) Risolet Progressiu

Zengi

avatar
Trobador !!
Trobador !!
adiu!
be i'a ren d'agradiu dau tot!
Plan Urós

Ai l'impression d'esser tornat un segle en arrier emb l'ensenhament de la Tresena Respublica
Exactament. Son los mainats espirituaus deu famos Lavisse.

admin

avatar
Trobador !!
Trobador !!
Matieu a écrit:Vedi pas çò que i a d'agradiu dab aquera merdassa de presentacion de la Hrança (copyright Fredòc)

Seul le basque est une langue propre
Ah ah ah !

Donc, l'occitan es ua lenga sala : CQCD ! (en lemosin : CQFD !)


_________________
Tant d'annadas aviái somiat
Al mòble en kit crompat a But !
Mas en lo montant l'ai petat !
Ai, Cocut !

Pau DELERMÀS-FIGORNIÈR
http://omidelafotografia.wordpress.com/

Barbet

avatar
Occitan Warrior
Occitan Warrior
Putanier, es extraordinari aqueu tèxte... Posquèsson far lo meme per europèus retirats dau Nòrd, en diguent que lei "Miegjornaus" mordem e grafinham (quora bacelam pas), serián sus la bòna dralha! Suspècte

Cerièra de Mai


Trobador !!
Trobador !!
Matieu a écrit:Vedi pas çò que i a d'agradiu dab aquera merdassa de presentacion de la Hrança
Ieu, vesi quicòm…
Tiston a écrit:- Les Parisiens ont un accent particulier, grasseyant ; on les appelait autrefois « parigots à gros bec ». Ce n’est pas, en tout cas, l’accent du français correct…
Ironic

Tu tanpauc, parisenc, parlas pas « la França » !

LaurençD

avatar
Occitan Warrior
Occitan Warrior
Fan ! Una conaria aitala es quitament un cap-d'obra ! Mas per çò qu'es de la tòca (far lega de venir en França) e ben es pas ganhat...

fredoc

avatar
Occitan Warrior
Occitan Warrior
Maugrat lo praubèr deu tèxte (e n'èi pas sonque lejut un trocet), e maugrat lo non interés totau de'n parlar, ne'm pòdi pas estar de m'exprimir. Alavetz que harèi un petit comentari, bracòt, sonque tà diser que i a au mensh autant de corridas dens lo "sud-ouest" com per Nimes o Besièrs.
Que'm demandi enqüèra perqué pòsti aqueste messatge, que n'a pas nat interés e que ne harà pas avançar arren.


_________________
Ací qu'ei l'alh ! ce disè la ceba. / Amic de cadun, amic de degun.
"La vida es una tombola", Manu Chao.
http://www.occitania-fotbol.com

Tiston

avatar
Occitan Warrior
Occitan Warrior
fredoc a écrit:Maugrat lo praubèr deu tèxte (e n'èi pas sonque lejut un trocet), e maugrat lo non interés totau de'n parlar, ne'm pòdi pas estar de m'exprimir. Alavetz que harèi un petit comentari, bracòt, sonque tà diser que i a au mensh autant de corridas dens lo "sud-ouest" com per Nimes o Besièrs.
Que'm demandi enqüèra perqué pòsti aqueste messatge, que n'a pas nat interés e que ne harà pas avançar arren.


Adiu fredoc, seras minhard de me laissar chausir de que vole parlar...
qu'es un forum liure, som qui per parlar de tot, en occitan segur!
quante sei tombat sus queu libre eimandin, fuguei chucat, veiqui perque
ne'n parle... fau saubre coma quauques universitaris frances fan passar
d'ideias e d'imatges d'un autre atge sur la França e subretot sur
l'Occitania... Fau coneisser sos enemics per los combatre... queu libre
editat per na bela universitat francesa es 'na vonta... me pareis
interessant de vos ne'n far profiechar (dau ço-melhor) perque trabalhe
dins 'na mediateca e donc ai l'occasion de veire beucop de libres que
veiretz benleu jamai... pense que qu'es 'na vertadiera vonta quel'obratge de merda!
trabalhe dins na mediateca "specialisada" en francofonia (e oc-es!
certans io saben desja) e pode te dire que quelas conarias fugueren
legidas per de milierats d'estudiants e imigrats estrangiers...
ses jutge nomenat dau forum, per nos dire de que vau la pena de parlar o pas?

Dobtós

fredoc

avatar
Occitan Warrior
Occitan Warrior
Ben non, mes ne compreni pas perqué gahas la mosca com aquò.
Mèrda atau que son publicadas tot dia, difusidas tot dia a la tv o ràdio, espandidas tot dia per carrèras...
Ne t'èi pas jamei arcastat d'ac har véder aci, qu'èi sonque dit que ne serviva pas a arren de reagir per'mor ... ne cambiarà pas las causas, mes que totun, com soi un cagant qui desmarra viste, ne'm podèvi pas estar de reagir.

Qu'èm d'acòrd, sinon.

Mes aquò dit, si tu as lo dret de diser çò qui vòs sus un fòrum, alavetz los autes tanben, com de't diser que lo ton messatge n'a pas nat interés.

Cò qui n'èi pas jo dit.


_________________
Ací qu'ei l'alh ! ce disè la ceba. / Amic de cadun, amic de degun.
"La vida es una tombola", Manu Chao.
http://www.occitania-fotbol.com

Tiston

avatar
Occitan Warrior
Occitan Warrior
fredoc a écrit:com soi un cagant qui desmarra viste, ne'm podèvi pas estar de reagir.
benleu seria un mau occitan, dins las genas, sai pas, mas pense esser coma te! qu'es per quo que me sei un pauc reddament esmalit... avia compres ton messatge coma 'na leiçon subre ço qu'era important e ço que l'era pas...
per ne'n toenar au sujet, pense que, segur, fau pas botar sus lu forum tot ço que nos porta tort, mas qui bote d'estrachs d'un libre plan plan plan legit per força monde... coma avia parla sur lu blog de mon amic Joan Peire Cavalhe de conarias qu'avia trobat dins un "Guide bleu Gallimard sul Lemosin"... fau esser informat de las conarias que son legidas per centenats de milierats de personas per saubre que quo nos fai beucop de trabalh de desalienacion de far darrier... de mai un libre d'un autor o d'un editor conegut fai mai de mau qu'un piti article de jornau, siaje dins lu Monde o dins Libé... perque lu libre dura dins lu temps, puou demorar 'na referncia per força monde durant d'annadas!

Contenu sponsorisé


Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut  Message [Page 1 sur 1]

Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum